Stropkestocht


Vanaf volgende week roept de plicht weer, dus vanaf dan zal ik waarschijnlijk alleen nog de zondag of occasioneel een midweektocht kunnen wandelen, daarom wou ik er vandaag nog even van profiteren om nog een wandeling te doen.

De wandeling op zich heb ik me niet beklaagd, maar het weer was wat anders, nat tot op mijn onderbroek ondanks de regenjas.


Ik verscheen vrij laat aan de start, maar nog steeds op tijd om in te schrijven. Ook dit keer koos ik voor een kleinere afstand, de 7 km.

Voor ik vertrok nog even een kom tomatensoep en een pistolet met kaas in de startzaal gegeten.

De eerste stukken brachten ons langs de pastorij van Sint Denijs Westrem. Een heel mooi gebouw, maar jammer genoeg vind ik de foto niet terug.


Hierna wandelen we door een woonwijk, de achterkant althans, waar allemaal garages ons omringen.


Dan neemt het ons eventjes voor een kort eindje door een heel modderig paadje. Weer de oude sportschoenen aan, dus ik moest serieus uitkijken om niet uit te glijden of te vallen.


Het volgende stuk volgen we langs de spoorlijn en in de verte zag je de autosnelweg en de IKEA. Maar geen tijd voor Zweedse balletjes vandaag.



En dan wandelen we een park in. Dit is privedomein.








Even later komen we langs het psychiatrisch ziekenhuis Sint-Camillus waar ze een prachtige volière hebben met vogels in. 




Het volgende stuk van de etappe brengt ons richting Afsnee.


Het giet en toch zijn er vissers.



En dan komen we aan de rustpost...


Oorlogsmonument WWI




Rozenbottel


Hier begon het pas echt te gieten, we namen de brug over de E40.



Hierna zijn er nog maar weinig foto's meer, ik werd echt moe en de voeten begonnen pijn te doen, plus een touchscreen werkt niet zo goed in de regen.



Het einde in zicht...


Dit gaf me toch moed om verder te gaan, ik vergat de pijn en stapte nog goed door. Aan de aankomst merkte ik dat ik mijn inschrijvingskaart vergeten af te geven was, gelukkig kwam het nog goed en mocht ze nog afgegeven worden. Iedere deelnemer kreeg op het einde nog een pakje zakdoekjes.

De 4de stempel is een feit :)




Stropkestocht
Florastappers Gent
17 augustus 2017
Tocht gekozen: 7 km

Totaal aantal km: 27,3




1 opmerking:

  1. je moet toch een beetje zottekes zijn om in die regen te wandelen
    vind het wel straf dat je het weer hebt volbracht

    BeantwoordenVerwijderen